avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrHabaj z miasteczka GDYNIA. Mam przejechane 7858.00 kilometrów w tym 4578.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 20914 metrów.

Wykres roczny blog rowerowy PiotrHabaj.bikestats.pl
  • Sprzęt B1 DRONE

III Mistrzostwa MTB Gminy Krokowa

Niedziela, 11 września 2016 · dodano: 11.09.2016 | Komentarze 0

W dniu dzisiejszym 11.09.2016 odbyła się już III Edycja „Mistrzostw MTB Gminy Krokowa”.
Start wg regulaminu i na ulotkach był o godz 12:00 gdy wszyscy już byli ustawieni nieco wcześniej start nastąpił z 15 minutowym wyprzedzeniem o godz 11:45, ciekaw ile osób było tym faktem zaskoczona.
Przed startem wspólnie z Grzesiem zrobiliśmy sobie nieco wcześniej rekonesans po trasie, łącznie przejechaliśmy 6 km w jedną stronę by chodź trochę zapoznać się z trasą, chociaż na początku.
Początek wydawał się bardzo szybki, następnie skręt w prawo i niewielki lecz piaszczysty podjazd gdzie wg mnie nastąpi selekcja naturalna.
Trzy lata temu brałem udział w pierwszej edycji ale już nie pamiętam ile km było , co później się okazało trochę pamiętałem z tamtej trasy i w części pokrywało się.
Trasa nie była łatwa, na dystansie 30 km ok. 550 m przewyższeń mówią same za siebie, trasa mocno interwałowa. Podjazdów stromych było zaledwie kilka, większość z nich dość długa oraz zjazdy szybkie. Trasa bardzo urozmaicona co już nas zdążyła przyzwyczaić Gmina Krokowa chodźmy z Edycji Skandii. Na trasie zaliczyłem jeden upadek a wyglądało to tak:
Gdy zjeżdżaliśmy nagle nie było znaku ze nastąpi skręt w prawo, na budziku mieliśmy ok. 40+ km/h i nagle byliśmy zmuszeni do nagłego zwolnienia oraz skrętu, zwolnić się udało lecz dość nierówna trasa i brak redukcji przełożenia uniemożliwiło dalszą próbę skrętu. W moim przypadku zmusiło to do nagłego zahamowania oraz wykonania dwóch fikołków gdyż znajdowałem się tuż na krawędzi następnego zjazdu, finał był taki że przeleciałem przez taśmę, którą jest oznakowana trasa i wykonałem dwa fikołki z górki po czym wziąłem szybko rower i dwa podjazdy postanowiłem z nim biec, szkoda było czasu na ręczną redukcje biegów.
Mimo przewrotki nie straciłem dużo czasu i nadrobiłem. Na ok. 25 km czułem jak zaczyna mi brakować siłyale to już był ten moment, jeszcze czekało kilka podjazdów do pokonania a w głowie siedział mi podjazd tuż w okolicach mety, wiedziałem jaki on jest, dość długi. Właśnie na ostatnim podjeździe zdołało wyprzedzić mnie kilka osób. Tym razem było trochę inaczej, jechałem do mety sam, katowałem długi podjazd jeszcze przed tyle ile mogłem, nikogo nie było za mną. Za zakrętem spojrzałem za siebie czy ktoś mnie nie goni, lecz nikogo w oddali nie widziałem, pomyślałem sobie uff, mogę odsapnąć, jechałem na tyle spokojnie by nie dać się nieoczekiwanie skontrować bo nigdy nic nie wiadomo, czyli nie za wolno ;-)
Na mecie każdy z uczestników dostał pamiątkowy medal, jest to bardzo miła pamiątka która zawsze cieszy, szkoda ze w tak mało imprezach rowerowych reflektowana, brawo dla organizatora.
Na koniec wyścigu nastąpiło losowanie nagród co też jest miłą niespodzianką.

W Dniu wyścigu nie wiedziałem na co mogę sobie pozwolić na wyścigu MTB. Ze względu na to ze prawie w ogóle nie jeżdżę rowerem MTB, większość treningów poświęcam treningom na rowerze szosowym. Miło byłem zaskoczony ponieważ pojechałem powyżej swoich oczekiwań. Wypadłem całkiem nieźle na dość trudnej trasie zajmując 25/110 m-ce Open z czasem 1h:29:39 co dało średnia prędkość przejazdu 20 km/h

Polecam Imprezę, może dystans nie robi szału ale jest to doskonały mocny trening interwałowy.
I na MTB też czasem trzeba trochę pojeździć a teraz zostało mi do Października jeszcze sześć startów.
Następny mój planowany Start: 18.09.2016 - „IX Kościerski Maraton MTB” do zobaczenia w Kościerzynie.

Taki oto rower miałem okazje przetestować ale na nim nie startowałem, za pośrednictwem "Sklepu Rowerowego "Nypel" - Reda"