avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrHabaj z miasteczka GDYNIA. Mam przejechane 7858.00 kilometrów w tym 4578.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.96 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy PiotrHabaj.bikestats.pl

Sierpień, 2016

• Sprzęt X-Zite

Colnago Race LangTeam - Bytów

Niedziela, 28 sierpnia 2016 · dodano: 29.08.2016 | Komentarze 0

Dnia 28.08.2016 odbył się Finałowy Cykl "Colnago Race LangTeam" Wyścig traktowałem jako dobre przygotowanie do "Cyklo Gdynia" i pojechałem na dystans Maxi 73 km z nadzieją na dobry wynik. Niestety dobrze szło tylko do 40 km dalej to już bardziej walka z samym sobą i temperaturą, ok 40 stopni dawało mocno w kość.
Od początku czuliśmy sie jak w zawodowym turze, jechaliśmy w przedziale od 45 do 60 km/h, po 20-30 km nastąpiła dopiero selekcja co do poziomu wytrenowania i mocy, było widać na pierwszym podjeździe kto pojedzie dalej a kto odpadnie, grupy się podzieliły.
Podczas trwania wyścigu zużyłem dwa zele któej to marki nie zdradze ;-) i dwa wypite bidony, okazało się jeszcze zbyt mało.
Trasa wg mnie była bardzo ciężka i nie chodzi tu o nachylenia wzniesień, których na brak nie mogliśmy narzekać lecz przede wszystkim o jakość dróg asfaltu, każdy z nas spodziewał ze w Bytowie nie będzie gładkiego Asfaltu lecz nie w 80% jazdy po dziurach. To było Piekło Północy !!!
Już na początku wyścigu po przejechaniu ok 1 km wypuścili nas na "Kocie Łby" wiedzieli jak zorganizować przesmak tego co nas czekało na trasie, jazda po bruku była zaledwie rozgrzewką tego co nas czekało na trasie. Podjazdy nie miały mocnego nachylenia lecz strasznie dziurawa droga wybijała z rytmu i nie można było utrzymać prędkości, miejscami jechałem 18 km/h i to z dosć dużym wysiłkiem.
Dość długo jechałem sam, ciężko było mi utrzymać koła, jechałem tyle ile sie da i ile mogłem wycisnąć z mojego sprzętu, nikogo nie widziałem w tyle ani przed sobą. Około 10 km przed metą już widać było ze ktoś zaczyna mnie gonić, to grupetto, starałem sie nie jechać wolniej niż 40 km/h czułem sie jak w ucieczce ;) niestety nie udało mi się uciec do końca, przed samą kreską przegoniło mnie dwóch zawodników, mimo wszystko moge być zadowolony, upał i dziury zrobiły swoje, przyjechałem na metę wycieńczony, już dawno tak sie nie zmęczyłem na rowerze.
Nie osiągnąłem tego co chciałem, zamiar był na złamanie 2 h nie udało sie, trudno lecz mimo to odbyłem dość mocny trening szukając pozytywów.
Ostatecznie uplasowałem sie na 86 m-cu Open i 36 w Kat M2
z czasem 2h04:59 co dało mi 35:04 km/h średnią prędkość.
Do zobaczenia za Tydzień na "Cyklo Gdynia"
Tam już dystans nieco dłuższy 125 km lecz jakość dróg nie porównywalnie lepszej jakości.

Kategoria SZOSA

• VAVG 3:21min/km

Duathlon Żukowo - "Puchar Bałtyku" 3/4

Niedziela, 14 sierpnia 2016 · dodano: 15.08.2016 | Komentarze 0

Dnia 14.08 odbył się Duathlon z cyklu „Puchar Bałtyku” była to już 3 z 4 Edycja, dziś zawitaliśmy do Żukowa.
Zawodnicy mieli do pokonania 8 km biegu, 25 km rower MTB oraz 4 km bieg na koniec.
Warunki od samego początku wiedzieliśmy że będą ciężkie, już od czasu zapisów panował dość mocny porywisty wiatr. Wydawało by się ze wiatr będzie najbardziej przeszkadzał przy bieganiu a rower jak wjedziemy w las nie będzie tak go czuć, no cóż myliłem się.
Gdy wystartowaliśmy czołówka od razu pokazała na co ich stać i pędziła z prędkością 3:50 min/km
Na pierwszym podbiegu trochę odstałem i starałem się trzymać tempo w granicach 4:20-4:30 min/km
Rzuciłem wszystkie siły na pierwszy bieg i to się nawet opłaciło, przy bieganiu wiatr był miejscami jak zbawienie, ponieważ przy tak dużym wysiłku pozwalał złapać oddech i zaczerpnąć powietrza.
Po biegu wyczerpany wsiadłem na rower, lecz tu nie lada wyzwanie czekało, nie spodziewałem się tak silnego wiatru, miejscami jechałem z dużym wysiłkiem osiągając prędkość 15 km/h.
Na rowerze myślałem że jednak zdołam trochę odrobić ponieważ sporo ostatnio trenowałem na rowerze a wogle nic nie biegałem przez miesiąc czasu, plany treningowe w porównaniu do Kobylnicy uległy zmianie o 180 stopni, lecz tu się zawiodłem na warunki atmosferyczne, przez wiatr nie miałem siły by mocniej przycisnąć, udało mi się wyprzedzić może z dwie, trzy osoby.
Trasa rowerowa poprowadzone bardzo dobrze, porównując trasę z Kobylnicy, tam była lekka rozgrzewka przed tym co nas czekało dzisiaj, tutaj jest prawdziwa trasa przełajowa zarówno biegowa jak i rowerowa, nie jednemu dała w kość.
Na trasie rowerowej znaleźli trzy dość fajne podjazdy w tym jeden w lesie gdzie trzeba było zrzucić na młynek, trochę szybkich zjazdów, błotka gdzie trzeba było być uważnym by nie zarzuciło, kilka ostrych zakrętów o 180 stopni, mówiąc krótko można było się ujechać, było gdzie.
Po Rowerze czekał nas ostatni bieg, jedna pętla 4 km, to już była bardziej walka o przetrwanie niż gonienie konkurencji. Mimo że nie biegłem za szybko nie straciłem dużo, zdołała wyprzedzić mnie tylko jedna osoba. Mój ostatni bieg to tempo w granicach 5:30 min/km można porównać do żółwia z połamaną skorupą, ostatnie kilometry trochę szybciej lecz na metę przybiegłem w pojedynkę bez spiny i bez pośpiechu po prostu na luzie nie musiałem spointować bo nikogo nie było za mną.
Gdy przekroczyłem metę dostałem gratulacje od Organizatorów i zaczęli się wypytywać jak się podobała trasa jak oznaczenie itp. Miło było
Polecam Duathlony „Puchar Bałtyku” mam nadzieje że za rok się rozrosną.
Do zobaczenia na następnych wyścigach.
W ostatecznym rozrachunku uplasowałem sie na 15/81 m-cu Open z czasem 2h06:25
Oto pełne wyniki pod linkiem:

Kategoria INNE

• Sprzęt X-Zite

Colnago Race LangTeam - Krokowa

Poniedziałek, 1 sierpnia 2016 · dodano: 01.08.2016 | Komentarze 0

Emocje zeszły więc pora by parę słów napisać o Niedzielnym wyścigu pt. "Colnago Race LangTeam" z Krokowej, który odbył się dnia 31.07.2016.
Wyjechaliśmy z Gdyni trochę późno i start wyścigu trzeba było zacząć niemal bez rozgrzewki.
Jeszcze przed startem ułamałem dziurki w numerku i nie miałem możliwości by go zamontować, więc nie mając dużego wyboru wsadziłem do tylnej kieszonki w koszulce z nadzieją że odbije, "nadzieja matką głupich" i tu potwierdziło sie przysłowie bo w końcowym rezultacie dostałem DNF ale o tym później.
Mieliśmy do pokonania 41 km w tym 2 km już na początku od startu z nachyleniem 3% i w połowie nasza premia górska 1,6 km z nachyleniem średnim 5,8%.
Wyścig był dość niebezpieczny, odbywał się w otwartym ruchu ulicznym do połowy, (jeden pas dla samochodów), słychać było tylko uwaga auto, auto itd. zafundowali nam dodatkowe atrakcje i trening koncentracji ;-)
Start wyścigu odbywał się w sektorach przepisanych do odpowiedniej grupy wiekowej, całkiem fajne rozwiązanie.
Początek wyścigu to wycieczka aż do magicznego podjazdu gdzie grupa już sie podzieliła na podgrupki i tu wszystko wyszło kto i jak jest przygotowany.
Niestety brak rozgrzewki wyszedł mi na niekorzyść, podjazd pokonałem gorszym tempem niż NDW na treningu.
Gdy dogoniłem peleton udało się całkiem żwawo jechać.
Druga pętla już nieco szybsza w moim wykonaniu i na podjeździe udało się całkiem żwawo odskoczyć. Jechałem w peletonie z kilkoma znajomymi co umiliło jazdę.
Po przekroczeniu mety Garmin pokazał czas 1h:07:01 i jest to mój orientacyjny czas, co sie okazało czip z numerkiem który umieściłem w kieszonce koszulki rowerowej nie odbił sie, zatem patrząc po wynikach zajął bym 38/81 m-ce w Kat. M2.
.....
Mimo wszystko że nie ma mnie w wynikach jestem zadowolony z dobrego Treningu i ze spotkania rowerowych przyjaciół :)
Bo nigdzie sie nie wykona lepszego treningu jak na zawodach, nawet jak pójdzie słabo prawda ?
Nie zawsze układa się tak jak byśmy chcieli, liczy sie wspólna Pasja i dzielenie jej z innymi ;-) następne zawody będą lepsze.