avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrHabaj z miasteczka GDYNIA. Mam przejechane 7858.00 kilometrów w tym 4578.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 20914 metrów.

Wykres roczny blog rowerowy PiotrHabaj.bikestats.pl
  • Aktywność Bieganie

Sierakowicka 15 - Kaszuby Biegają

Niedziela, 24 maja 2015 · dodano: 25.05.2015 | Komentarze 0

W dniu dzisiejszym odbyła się już III odsłona cyklu Kaszuby Biegają, tym razem zagościła po raz pierwszy do pięknej miejscowości jakim są Sierakowice.
Pogoda była bardzo piękna, słonecznie i ciepło lecz do biegania aż za dobra, zbyt gorąco, już na początku wiedziałem że łatwo nie będzie, przed biegiem obejrzałem profil trasy gdzie i jakie wzniesienia mogą sprawić problem. Przyjechałem z zamiarem PB! na 15 km (taki był mój cichy plan), ostatni raz na takim dystansie startowałem w Kaszubskiej Piętnastce w Luzinie lecz ciężko tu porównywać bo trasa była duzo łatwiejsza, nie było takich podbiegów. Chciałem pobiec jak najlepiej.
Pobiegłem na trasę zabezpieczony w dwa żele, na trasie zostały rozstawione dwa punkty z zimną wodą.
Start i biuro zawodów był tuż przy stadionie.
Jako posiłek dostaliśmy drożdżówkę oraz zupę pomidorową, duży plusik.
Już stało się moim nawykiem ze rozgrzewkę zaplanowałem pół godziny przed planowanym startem, można było truchtać wokół stadionu na bieżni, bardzo fajna i przyjazna atmosfera.
Na stronie był komunikat „Najbardziej wymagająca trasa w 3-letniej Historii cyklu Kaszuby Biegają”
Nie wziąłem sobie tego do serca może i dobrze bo taką informacje przeczytałem dopiero po przyjeździe do domu w poszukiwaniu wyników, ale czasem warto nie wiedzieć co cie czeka.
Gdy już ruszyliśmy na trase na początku czego się obawiałem było narzucone dość mocne tempo. Biegliśmy w granicach 3:50 min/km widziałem, że tak mocnego tempa nie utrzymam szczególnie w tak pagórkowatym terenie. Tempo było dość mocne a na 4 km trochę się już rozciągnęło, silniejsza grupa uciekła, czekał na nas kilometrowy asfaltowy podbieg z dość mocnym nachyleniem, pokonywałem go truchtem by tylko się nie zatrzymać w miejscu. Koniec podbiegu i nagroda w postaci zimnej wody, ale to był dopiero pierwszy podbieg każdy z nas wiedział że to jeszcze nie koniec.
Myślałem że będą jeszcze gorsze ale ten okazał się najcięższy.
Trasa była na przemian trochę asfaltu trochę szutrów, co mnie zdziwiło było dość mało piachów i to dobrze bo piasków nie cierpię. Na odcinkach szutrowych również były podbiegi ale na samej górze czekała nas nagroda w postaci zbiegu gdzie można było trochę odsapnąć i nabrać tlenu do puc.
Nie obyło się bez kryzysów.
Pierwszego żela wykorzystałem przy pierwszym punkcie z wodą by moc popić, drugiego żela nie miałem już sił by go wyciągnąć a nawet nie chciałem, wydawało mi się że już gorzej nie może być a do mety już nie wiele zostało. Może jednak nie był to najlepszy pomysł, na 3 km przed metą odebrało mi energię, bardziej słonce niż mordercze podbiegi, wypaliło mnie doszczętnie.
Ledwo mogłem utrzymać się w truchcie ale człapałem jakoś, jeszcze parę podbiegów przed metą które czekały na nas. Ani razu się nie zatrzymałem wszystkie pokonałem w biegu ale w pewnym momencie myślałem ze rzucę to wszystko i zacznę do mety iść spacerkiem, zawahanie trwało kilka sekund dosłownie.
Miałem w myślach, jeszcze tylko trochę to już końcówka, nie zatrzymuj się biegnij chociażby truchtem ale do przodu i też tak robiłem, aż w końcu zobaczyłem drogę asfaltową, długa prosta z zakrętem i zbieg do mety, nie było sił by przyspieszyć i dogonić ludków z przodu.
Mimo wszystko metę przekroczyłem z nowym rekordem życiowym już po raz piąty pod rząd.
Nie jest to moze rewelacyjny czas w porównaniu do innych ale obecnie najwyższa moja forma do tej pory

Melduje się na mecie z czasem 1h8:48

Miejsce:
Open 40/222
Kat. 15/74

Na razie jest to moje najlepsze miejsce w cykluKaszuby Biegają