avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrHabaj z miasteczka GDYNIA. Mam przejechane 7858.00 kilometrów w tym 4578.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 20914 metrów.

Wykres roczny blog rowerowy PiotrHabaj.bikestats.pl
  • VAVG 4:12min/km
  • Aktywność Bieganie

Bieg Europejski

Sobota, 9 maja 2015 · dodano: 25.05.2015 | Komentarze 0

Kolejny bieg w którym zaliczyłem swój start był to "Bieg Europejski"
Miał to być bieg kontrolny, obecnie znajduje się w życiowej formie i byłem ciekaw czy jestem w stanie utrzymać dość mocne tempo (jak dla mnie) na terenie płaskim (asfalt) na dystansie 10 km.
Po wybieganej życiówce w Żukowie (KaszubyBiegają) było to dość realne lecz dość mocne treningi w tygodniu jeszcze czułem skutki obciążeń a jak to się skończyło no cóż... lepiej niż byłem sobie w stanie wyobrazić.
Dostałem niezbyt korzystny sektor: Granatowy (46-50) gdyż zostaje nadany na podstawie rekordy w ciągu 2 lat na dystansie 10 km, mój wynosił 45:50
Już na początku próbowałem nadać swój rytm zerkając co jakiś czas na GPS.
Najgorszy był dla mnie 7 km chwile byłem zmuszony spasować i zwolnić, było to na odcinku gdy wbiegaliśmy na ul. Świętojańską ponieważ poczułem kucie w prawym boku, tak tak to była tzw kolka lecz z mojej winy z powodu braku rozgrzewki przed startem, to była kwestia czasu, zwolniłem.
Mimo wolnego tempa cały czas byłem zawodnikiem który wyprzedza, zadałem sobie pytanie czy ja mam tak mocne tempo czy ludzie w moim sektorze tak wolno biegną? odpocząłem ok 20 sek bo tyle potrzebowałem by ustabilizować oddech i dalej do przodu. Na ul Świętojańskiej był długi lecz lekki podbieg a ja na podbiegach czuje się zdecydowanie lepiej niż na zbiegach i to jest mój żywioł także nie potrzebowałem dużo czasy by wrócić do swojego poprzedniego tempa i niczym się nie przejmowałem, po prostu biegłem przed siebie.
Po chwili zbieg koło UM Aleją Piłsudskiego na tym odcinku można było mocno przyspieszyć oraz odpocząć, nabrać sił gdzie czekał na nas niezbyt przyjemny dla biegaczy fragment płaskiego odcinka bulwarowego znanego min z biegów Parkrun Gdynia, który ciągnął się w nieskończoność. To ten odcinek gdzie wypadało by nieco przyspieszyć, tyle ile mogłem to zrobiłem.
Nie jestem dobrym sprinterem, biegłem końcówkę na tyle ile starczyło sił.
Na mecie melduję się z nową życiówką.